matilada

2013-09-29
19:56:27

Här var det livat

Igår var mamma, jag och Jenny iväg till Globen och såg Spanska Ridskolan uppträda. Det var helt fantastiskt! Otroligt att se! Där ligger man lite i lä :o Det var så häftigt att vi glömde fota. Först i kadriljen alldeles på slutet kom jag ihåg kameran och lyckades knäppa några bilder av diskutabel kvalitet. Men man ser ju i alla fall att det är vita hästar på dem...!
 
 
I förrgår fyllde Christoffer år, så vi packade in hela familjen och alla hundar och åkte in till Uppsala och fikade hos dem. Syster hade bakat kakor hela dagen och det var en ordentlig kakbuffé vi bjöds på. Trevligt värre. Efter det pallrade vi oss en kilometer bort till Svante och Klara där farmor och farfar bjöd på hummermiddag. Jättegott och även här var det trevligt sällskap. En fin eftermiddag med andra ord :) Hundarna var ganska trötta i bilen hem sedan, efter att ha varit så sociala ;)
 
Idag har det varit jättefint höstväder, så vi har varit mycket utomhus. Ben älskar det och vill knappt gå in! Vi tog ut Malwa och Moses på en liten, liten promenad och herrn ville följa med då också, men han fick vara hemma då så inte hästarna skulle få en anledning att bli rädda. Som det nu var behövdes inte Ben för det, de klarade av att busa själva. Jag red Malwa barbacka och mamma ledde Moses. Vi hade knappt lämnat hagen förrän Malwa tyckte vi skulle trava, så hon satte iväg medan jag, ovan som jag är, bara satt där och gungade med som i en fåtölj. Sedan slog hon över i galopp och helt plötsligt kom Moses dundrande om oss på stigen... Då ville Malwa naturligtvis inte sakta av, så vi dundrade fram där alla tre medan jag antagligen knep åt alldeles för mycket med benen och omedvetet drev på Maja.
 
 
Äventyret tog slut när jag kom på att ropa Sakt av, ett kommando som båda hästarna kunde. De stannade och jag kunde glida av och fånga Moses. Sedan fortsatte vi promenaden en liten bit till, jag till fots för säkerhets skull, innan vi vände och gick hem. Så kan det gå :D Jag är så himla ovan vid att rida, och hästarna har inte varit ute på evigheter, så det kanske inte helt konstigt att det gick som det gick. Nästa gång ska vi försöka uppföra oss mer städat!
 
 
Kommentar:
2013-10-03 @ 21:10:25
#1: Julia

Vi har en fototävling som passar alla med hund på våran blogg och hade älskat att du skickade in ett bidrag!

http://teamcrazypaws.blogg.se/category/manadens-trick.html

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: