matilada

2014-08-31
19:57:45

Helgen

Vi har haft en lite hektisk helg med både kräftskiva och annat. I fredags firade farmor och fafar guldbröllop och då var närmsta släkten inbjudna på middag. De har en övernattningslägenhet precis bredvid sig och där hade de dukat upp jättefint med massa god mat. Det var en väldigt trevlig kväll! Hundarna fick vara hemma, men de hade aktiverats ordentligt under dagen, så jag tror inte de misstyckte det minsta. Efteråt följde Aron, My och Jenny ut till hotellet, redo för lördagen, då det var kräftskiva.
 
Kräftskivan var på Farsholmen med de vanliga inbjudna. Vissa saknades, men vi var nog ändå runt 20 stycken. Vi åkte över någon gång på eftermiddagen och hundarna röjde runt lösa hela tiden medan vi förberedde. Elelr, jag gled nog mest runt och gjorde inte vidare mycket. Ben åkte över med pappa och barnen lite innan och när vi kom dit möttes jag av en överlycklig Ben som hade skrotat runt och både badat och grävt. Han såg ut att vara i sitt esse! Toby fick också vara lös hela tiden och han skötte sig prima. Även han var väldigt nöjd med att skrota runtoch bada när han ville. Sonar också förstås, men hon går alltid lös och uppför sig ;)
 
Jag har inte varit med på kräftskiva på många år, men några middagar uppe på berget på Farsholmen har jag hunnit med i sommar. Det är alltid väldigt trevligt. Nytt för i år var ett tält över bordet, så alla satt under tak. Det var riktigt bra, men som tur var slapp vi regn igår.När vi slutligen satte oss ner för att äta var hundarna ganska trötta och mina kom självmant och la sig ner i närheten av mig. Toby band jag för säkerhets skull i en buske, men egentligen tror jag inte att det hade behövts. Sonar blev klängigare och klängigare under kvällen och till slut klättrade hon upp på bänken bredvid mig och tyckte hon satt finfint. Ben grävde en mysig grop i en buske, men även han såg lite sugen ut på att klättra upp i knät på mig. Hela han var blöt efter bad, men han kändes inte kall, så han fick snällt stanna kvar på marken. Däremot verkade alla hundar väldigt trötta senare, så cockrarna och mina fick gå och lägga sig i bilen när det började dra ihop sig till efterrätt. Där låg de sedan jättenöjt och sov någon timme innan jag och mamma tog med dem och åkte över till Kullbådastrand för att sova. 
 
 
 
Hundarna har varit helt däckadde idag och även jag känner mig jättetrött. Det blir till att ta tidig kväll idag: imorgon börjar skolan :o Jättespännande!
Kommentar:
2014-09-02 @ 15:36:44
#1: Syster

Yeeeeah vad kul med ett inlägg!! Jag läste allt med spänning! Fina bilder som vanligt.

Svar: Bara för dig!
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: