matilada

2015-08-31
19:08:32

Skolstart

Vi var ute på hotellet i helgen och återvände hem igen igår. Hundarna blev ganska glada över att komma ut dit igen efter några dagar som stadshundar. De blev väldigt studsiga allihop och framförallt Ben hade förstås saknat att bada. Dock verkade de ganska nöjda med att återvända till stan igår kväll, så jag tror de börjar boa in sig och känna sig hemma här. 
 
Idag började jag skolan igen efter sommaren. Första kursen är en etologikurs och delar av den ska vi läsa tillsammans med Etologi och djurskyddsprogrammet. Spännande! Efter en snabb titt på schemat verkar den ganska rolig, så jag hoppas att de lever upp till de förväntningarna ;) Idag var det bara kursintro för oss och efetrsom kursledaren var sjuk tog det bara en timme. Väldigt skönt med en mjukstart, tycker jag. Hundarna var ensamma hemma och jag tror det gick galant, alla verkade i alla fall nöjda och avslappande när jag kom hem igen. 
 
Det är mycket med inspark och nya studenter den här veckan (och nästa?) och faddrar hit och dit och allt vad det är, men jag hoppar allt det. Jag var knappt med något på vår inspark förra året och känner inte att jag varken vill, orkar eller har något som helst intresse för att hålla på med det nu. Istället gick jag och hundarna på utflykt upp på åsen när jag hade slutat. Jag tog med te och så fikade vi digestivekex i solen. Mycket trevligt! Synd bara att jag, när vi kommit hem, upptäckte att vi alla suttit i kåda... Nu ser hundarna ut som små kantiga får på sina ställen där jag klippt bort kådan. Nästa gång ska jag vra lite mer noggrann när jag väljer fikaplats!
 
 
 
 
 (Ben var med, men sin vana trogen fastnade han inte direkt på någon bild...)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: