matilada

2016-03-28
21:11:00

Påsk och födelsedagar

En del har hänt de senaste tre veckorna, men inte mycket. Toby firade sin 6-årsdag med marsipantårta som var kvar sedan min födelsedag. Några dagar senare firade Thyme 6 månader. Hon fick ingen tårta utan istället ett får som påminde om Fåret Shaun. Det blev inte speciellt långlivat, då en händig valp opererade ut pipen ganska kvickt, men det var nog roligt så länge det varade. Någon vecka senare firade Linux sin 1-årsdag genom att bjuda in till kalas. Vi hade då under ett par timmar 8 hundar på våra 30 kvadrat. Det var lite trängre än vanligt ;)
 
Toby bjuder på prinsesstårta.
 
Många intresserade hundar när Linux fyller 1 år.
 
Själv har jag påsklov just nu. Vi har haft flera jättekorta kurser precis nu och jag har hunnit med några fler OSCE och om-OSCE sedan senaste inlägget. För några timmar sedan skickade jag in sista hemtentan och är således helt ledig nu ända fram till nästa måndag, då praktiken börjar. Praktik fram till sommaren och sedan en till praktik direkt efter sommaren, så de allra flesta i klassen kommer jag inte träffa förrän i november nu. Det känns lite märkligt! Annars inledde jag påsklovet med en spektakulär spänningshuvudvärk som höll i sig i tre dagar. Som tur är hade jag fått en mikro dagen innan, så jag kunde värma min riskudde och drapera över axlarna för att lindra lite. Påskafton tillbringades ute på Gräsö med diverse släkt. Hundarna tyckte det var skitkul att vara på landet igen och  var väldigt trötta och behändiga när vi kom tillbaka till stan igår kväll.
 
Äggmålning på Kullbådan.
 
 
Det finns tydligen något som heter 'äggväst'.
 
Onkeln och Nisen.
 
Idag har det varit strålande väder och vi har varit ute rätt mycket. 1,5 timmes promenad på förmiddagen med E och Linux och på eftermiddagen gick jag och hundarna runt gamla djursjukhuset och slog oss ner i ett av de u-formade skrymslena som finns där. Hundarna fick härja fritt, inom vissa gränser, medan jag satt och läste i solen. Helt underbart! Totalt var vi ute ytterligare 1,5 timme, Väl hemma hade E ställt upp ytterdörren och sedan satt vi och hade lite tassvård ute på altanen. Otroligt skönt! Thyme har varit helt utslagen sedan efter middagen och även de stora verkar väldigt nöjda. En inte helt tokig dag! Det märks för övrigt att det är påsk: det är nästan bara jag och E kvar på hela Gälbo. Himla skönt att vissa av mina hundar inte bheöver gå strikt kopplade hela tiden eftersom det knappt är någon anna här.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: