matilada

2011-09-28
18:05:29

Klafs klafs

Gummistövlar är en himla bra uppfinning om man inte vill bli blöt om fötterna, men varma dagar känns de mer som fiendens tortyrredskap. På senaste tiden har jag märkt att det känts väldigt fuktigt om fötterna när jag har använt mina stövlar och bekymrat har jag då tagit för givet att jag drabbats av överdriven fotsvett såhär på äldre dar. Att den ena foten blev mycket blötare än den andra viftade jag ointresserat åt sidan med tanken att kan man ha olika stora fötter kan man nog också ha olika svettiga fötter. Logiskt och bra. Men säg den förklaring som varar för evigt. Vätan i stövlarna eskalerade kraftigt för någon vecka sedan och det började klafsa om vänsterfoten. Fotsvett är en grej, men att svettas så kraftigt att det tjippar är väl lite väl!? En annan förklaring började ta form i mitt huvud och efter en noggrann undersökning av stövelns sula fann jag ett litet jack på undersidan som är precis lagom stort att släppa in irriterande mycket vatten genom. Jag tror det är dags för nya gummistövlar. Skönt i alla fall att jag inte lider av grov fotsvett!

När vi ändå är inne på tema vatten exploderade vattenslangen idag och vattnet sprutade åt alla håll. Det är något speciellt med just den slangen för när den exploderar sprider sig vattnet som en fontän och det regnar prydligt över hela ens kropp. Faktiskt så påminner det hela om den där scenen i Mamma Mia när de hittar Afrodites källa. Det kändes inte som rätt läge idag med mina tjippande fötter och alldeles för varma ben (jeans är alldeles för varmt när det nästan är sommarvärme), men nästa gång ska jag ropa högt i slow-motion 'IT'S APHRODITE!!' och sedan dansa vilt. Det där med att krama om en skjortlös, hårig karl tror jag dock att jag struntar i. Dessutom tror jag bestämt att det är dags att titta på Mamma Mia snart igen, det var ett tag sedan sist.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: