matilada

2012-04-24
15:41:20

Utflykt med matsäck

Det är inte alla som får åka till fjällen och ha det skönt, så idag gjorde jag och hundarna fjällen på vårt eget vis och gick långpromenad med matsäck. Min favoritkamera är i fjällen och min kamera har slut på batterier, men syster var snäll att låna ut sin kamera till mig. För man kan ju inte fika matsäck utan kamera!

Hundarna hade med sig torrfoder (Tobys lunch, men de andra fick smaka), en gammal ostkant och mackor. Matte fick...te, en macka och en kaka, men jag vet nog vem som åt det mesta av det! Nästa gång kanske jag borde ha vant någon av dem vid klövjeväskorna, så de kan bära sin egen matsäck...



Någon ropade "Callie, come!", men det är inte lätt för en blind hund att se var man är. Det lättaste tycks vara att bara följa rösten och ta närmsta vägen utan att tänka efter själv...


Den vägen tänkte Callie alltså ta. Tur att hon såg stupet i tid!


Soligt och varmt var det.


Inte så tokig rastplats.


När man är hund är det ganska spännande med vattendränkta fält. Det är mindre kul när ens gummistövlar har hål i sig.


Så fort jag gastar på någon annan (Toby) lägger sig Billy ner. Att det råkade bli i vatten verkade
inte bekomma honom det minsta. Är man lydnadsfreak så är man!
Kommentar:
2012-04-28 @ 17:52:17

Fina vovvar :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: