matilada

2014-01-14
20:40:56

Börjar lillskiten bli vuxen?

Jag tycker mig ha märkt en förändring hos Toby sedan nyår. Han är lika vild och galen och springer som en idiot, men försvinner inte. Han är någonstans i närheten och kommer när jag ropar. Han stannar och väntar in oss långsamma stackare som inte springer i hundra knyck hela tiden. Han kollar av ibland och frågar vad han ska göra. Han går att styra på avstånd och lyssnar faktiskt.
 
Ute runt huset behöver jag inte hålla 100% koll på honom, han håller sig i närheten och snokar runt. Han kan gå med ner till hästarna och vara med utan att jag måste bevaka varje steg. Ganska ofta nu har jag TRE gulingar som går lösa runt mig och jag kan faktiskt njuta av promenaden, även med en lös Toby. Det är ganska fantastiskt!
 
Dock är han fortfarande en riktig skit ibland som kan ligga bakom en snöhög medan jag ropar mig blå för att han ska komma. När jag rundar snöhögen och ser honom blir han glad och säger: Men där är du ju! Du var så långsam, så jag väntade här på dig! Ibland undrar jag om hissen verkligen går ändå upp...
 
Peppar, peppar, jag vågar knappt säga det, men jag trooor vi är på väg åt rätt håll igen. Det KOMMER att komma många fler bakåtsteg, men just precis nu är allt ganska bra.
 
 
 
Kommentar:
2014-01-19 @ 19:36:56

sv: Det ÄR jättehärligt och Niqo är en fantastisk draghund! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: