matilada

2014-06-24
20:59:08

Vilda gulingar

Idag var en väldigt oplanerad dag, så jag bestämde mig för att gå en långpromenad med Luna, Astra, Echo och Cher. Luna är Sonars lillasyster, Astra är Bens halvsyster, Echo är Sonars dotter och jag troor att Cher är Astras dotter. Cher ska egentligen inte stanna, men hon är över ett nu och har liksom blivit kvar. Hon är på väg bort, men under tiden passar jag på att njuta av henne varje gång jag kommer över. Jag gillar Cher.
 
De sprang som vildar allihopa. Astra och Luna har jag gått ett par gånger med under det här besöket utan några som helst problem. Jag vet att de båda lyssnar och uppför sig. Echo och Cher var jag något mer osäker på: inte för att de egnetligen är olydiga, men Cher är fortfarande ung och inte jättevan att gå lös och Echo var lite knepig sist jag var här, även fast det verkade ha ordnat sig när jag åkte hem.
 
Som det nu blev uppförde sig alla exemplariskt. De sprang som idioter och hetsade väl antagligen på varandra lite också, men Echo och Astra som oftast låg i täten vände på en femöring så fort jag ropade och tog med sig de andra tillbaka. Både Luna och Cher lyssnade fint de med, men ibland var jag lat och ropade bara på de två längst fram :O Efter en knapp timme märktes det att Luna började bli lite trött och hon hängde inte på de andra riktigt lika entusiastiskt. När vi efter en dryg timme kom till en lång uppförsbacke märktes det på de andra också att de hade sprungit av sig det värsta. INGEN av mina fyra studsbollar rusade som en galning uppför backen! Tvärtom saktade de av till trav och väntade in mig väldigt ofta. Kan ha berott på värmen också, men de såg alla till att bada av sig ordentligt i lerpölar, likt de gulingar de är.
 
Cher
 
Astra
Jag älskar det faktum att en footpath kan gå rakt igenom ett fält och att bonden är skyldig att hålla den öppen för folk. Hundarna är jätteduktiga och håller sig till stigen!
 
Echo
 
Luna
 
Cher
 
Cher, Luna, Astra, Echo
 
Astra, Echo
Cher är till utseendet väldigt lik Ben som ung.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: