matilada

2014-05-25
20:57:48

Sommarvärme plus

Extremt varmt nu i några dagar. Igår åkte vi först en snabbis till Bakluckan och sedan vidare till Österbybruk och hundutställningen. Det var riktigt varmt och jag var genomtacksam över att jag inte ställde. Det roligaste var att se hundar som var färdiga för dagen som lyckligt badade i vattnet: de såg väldigt glada ut! Jag köpte ett svart Hurtta regntäcka som passar antingen Ben eller Sonar. Sonar fick ha regntäcke på kvällsrundan här om dagen och såg helt förkrossad ut, men jag tror att hon vänjer sig och det kommer vara skönt att ha i höst, i alla fall för mig!
 
Vi hade en del hundgäster i helgen med anledning av utställningen. Ett par pulisar med en väldigt trevlig ägare bodde här hela helgen. Jag har nog aldrig hälsat på en puli, men fick chansen nu. Pälsen är ju helt otrolig! Tror inte att det är något för mig, men de var väldigt charmiga. Annat var det med de fem bjäbbiga små pudlarna som bodde här en natt...
 
Idag var det svalare, men fortfarande varmt. Toby fick hänga med på en vanlig promenad för första gången sedan han blev ormbiten och det var en lycklig Tobe som travade med ut. Ben går fortsatt korta promenader flera gånger om dagen och jag smörjer och ger tablett morgon och kväll. Jag tycker han är piggare och han haltar definitivt inte lika illa längre. Han är aldrig blockhalt när han reser sig efter att ha legat längre. Vi fortsätter så här och så blir det återbesök hos veterinären om en dryg vecka och jag hoppas, hoppas att det har blivit en förbättring då.
 
Vi var också in till stan en sväng idag och jag fikade med Sanne medan mamma och barnen besökte mormor och morfar. Väldigt trevligt att träffa Sanne och prata bort några timmar, samt dricka massor av te. Påtår ingick, så jag drack någonstans mellan 1,5-2 liter under de timmarna vi satt där :o Det gäller att dricka mycket när det är varmt!
 
Påskharen fick tummen upp för simning, så det har vi försökt göra i värmen
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: