matilada

2014-10-24
19:03:20

Helg!

Den där raksträckan mellan Sunnersta och Ultuna är inte att leka med. Idag blåste det motvind hela vägen hem, så trots svag nedförsbacke kände jag mig som en seriefigur i hamsterhjul som aldrig kommer framåt. När det inte blåser är det en knappt synlig uppförsbacke hela raksträckan och minsta lilla vind gör att det blir tusen gånger jobbigare. Men i medvind, då flyger man fram!
 
Allmänt ruggigt idag. Ben och Sonar fick faktiskt ha täcke, något i alla fall Ben inte är så värst imponerad av. Han rullar mer än nödvändigt ;) Men det är på order av sjukgymnasten, så han får stå ut. Jag har nu bokat in honom till vattentrasken, så får vi se om det kan ge honom en skjuts på vägen. Samtidigt bokade jag in Sonar hos sjukgymnasten, för jag tycker hon är stel i fram hon med..
 
Extremt skönt med helg. Jag vill sooova! Cyklade och handlade idag och lånade böcker på biblioteket (som om jag inte har nog med att plugga...) och det känns otroligt skönt att ha det avklarat. Nu ska jag stretcha hundar, dricka te och äta godis :o
Kommentar:
2014-10-28 @ 18:38:38
#1: Linda

Vänta bara tills det är -20 grader kallt också :-)... Jag har nästan lyckats förfrysa tårna på den korta cykelturen bort till sva. Du har ju iallafall tur och får svänga av vid rondellen :-). Kan rapportera att dagliga turer i uppförsbacken efter den också är väldans segt...

Svar: Hahaha! Jag vill inte ens försöka tänka mig in i hur kallt det kommer vara i vinter. Och jag tänker varje dag på hur bra det är att de flyttat NÄRMARE ;) Usch, men bra träning lär du ju ha fått ;)
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: