matilada

2014-10-26
18:28:04

Plugg och hundar

Helgen har ägnats åt plugg och hundarna. Det funkar skitbra, jag gillar det här livet! Speciellt på helgerna när jag inte är bunden till några föreläsningar ;) Tentan är om knappt två veckor och jag pluggmässigt är jag rätt nöjd med helgens insatser. Jag hann gå igenom så mycket som jag hoppades, bara att hålla tummarna för att det sitter nu också.
 
Froggarna har varvat med att roa sig själva (=sova mest) medan jag pluggar och gå promenader och gå igenom Bens träningsprogram. De senaste dagarna har Toby gått lös på alla promenader och det fungerar fint för tillfället, så han får springa av sig ordentligt. Både han och Sonar får göra några av Bens övningar, vilket de tycker är JÄTTEROLIGT. De vet precis vad de ska göra nu och det blir en otrolig rusch att vara först ut när de förstår vad som är på gång. Ibland kan de nästan lägga sig på hög för att komma närmast mig i rätt position... Sonars entusiasm slår ingen och det syns verkligen på henne hur roligt hon tycker det är. Om jag inte är snabb nog med beröm drar hon igenom allt hon kan. Ben vet vad som gäller och kör samma sak med små variationer tills det blir rätt. Och Toby har sin repertoar. Han tänker (?) mer och kan sitta flera sekunder innan han gör något och funkar inget annat lägger han sig platt med hakan i marken!
 
För några dagar sedan var Toby och jag ute och byggde upp några cavalettihinder år Ben. Meningen är att han ska gå fram och tillbaka över dem 6-8 gånger varje dag och han har varit totalt ointresserad. En gång är han med, men att vända tillbaka och gå över dem igen har han tyckt varit totalt överflödigt. Idag hade vi med baconosten ut och då blev det en heeelt annan sak, meddelar Benjamin :p
 
Sonar å sin sida älskade cavaletti från första början. Hon tittade på när Ben gick första gången, sedan log hon mot mig och gick sitt allra finaste när jag ledde henne över. Svansen vispade och hela hon sken när jag frågade om vi skulle vända och gå över dem åt andra hållet. När Ben gick traskade hon bredvid och var mest i vägen, så till slut fick jag be henne att lägga sig bredvid och vänta på sin tur.  Med baconosten blev hon ännu mer entusiastisk och gick över både med mig och Ben och på egen hand medan jag avr upptagen med baconosten och Ben. Lilla tant <3
 
Lördagen var regnig och kall, så pensionärerna fick ha regntäcke på sig. Matte var nog nöjdast!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: