matilada

2015-12-04
11:08:00

Ben

Ben har haltat i vänster bak i flera veckor nu utan att det har riktigt velat försvinna, trots vila och koppelpromenader och så vidare, så idag avr vi till veterinären och kollade upp det. Det är hans höfter som har börjar krångla. Vänster är värre, men han visade även viss smärta i höger. Höfterna röntgades för ett drygt år sedan när han började få problem emd armbågarna och då hade han lite artos i höfterna, men det är inget som direkt märkts av. Förrän nu.
 
Veterinären kände förstås igenom hela Ben och konstaterade att han även hade ont i armbågarna. Det vet jag att han har och speciellt nu när han inte får äta Norocarp. Vänster var förvånansvärt nog mer tjock än höger. Det är höger han är stelare i oftast och mer ovillig att böja.
 
Planen nu är att sätta in Norocarp igen lite tidigare än planerat. Veterinären tyckte att hans ledproblem orsakde mer smärta än eventuella magproblem och det håller jag alla gånger med om. Så om magen fortfarande är ok ska han få börja med Norocarp igen om en vecka. Halv dos till att börja med och om det fungerar så trappar jag upp till full dos några dagar senare. Hon rekommenderade även vattentrask (som vi skulle börjat med snart ändå på grund av armbågarna) och laxolja, om jag ville prova något tillskott. Och så täcke. Jag undrar om det är dags att införskaffa ett riktigt vintertäcke. Hittills har han fått gå med fodrat regntäcke, men känns som att det kanske blir för kallt.
 
Jag har mailat Kjerstin, så får se vad hon svarar, men halt på alla fyra ben känns inte bra. Alls. 
 
Så så är det med det. Det blir så väldigt kantigt och sakligt (och förvirrat?) i text såhär, men det måste vara så. Jag vill ha allt nedskrivet så att jag kan gå tillbaka och titta och se exakt vad som hände. Jag har gråtit till och från hela förmiddagen, även om just det inte hjälper ett skit, för det här känns inte speceillt positivt. Men en dag i taget. Det spörregnar idag, jag har seminarium i radiologi i eftermiddag. Orkar inte! Jag har så fruktansvärt ont i huvudet.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: