matilada

2015-12-04
20:35:29

BLÄ

Det är en sådan evinnerligt miserabel dag idag. Det har regnat och varit mörkt och dystert precis hela dagen. Skulle gå på promenad med Sonar och Toby vid 7 imorse innan Ben skulle till veterinären, men Sonar vägrade gå med, så det blev bara jag och Toby. Vi kom hem en halvtimme senare, helt genomblöta båda två. Hela förmiddagen, efter vår hemkomst, häckade vi sedan inomhus, jag och froggarna. Jag hade seminarium på eftermiddagen och frågade om någon av hundarna behövde gå ut och kissa innan. Toby tackade ja. Sonar gick till slut ut efter massa tjat från min sida, men stod sedan bara i regnet och vägrade göra något, så vi gick in igen. Ben log artigt och undrade om jag skämtade, så han slapp gå ut. 
 
Jag tog mig igenom seminariet med tanken att jag och hundarna efteråt skulle åka ut till Sness till FREDAG och HELG. När jag kom hem vid 16 packade snabbt som attan och lastade in hundarna i bilen, bara för att upptäcka att...bilen inte startade. Bara att lasta ur och gå hem och ändra om helgens planer. Min rumskompis skulle ha förfest hemma hos oss, så jag skulle hastigt koka en kopp te innan de kom så att jag sedan kunde tillbringa resten av kvällen på mitt rum och vara miserabel. Inte ens DET fick jag göra, för då visar sig min vattenkokare slutat fungera! Till råga på allt får jag i samma veva mail om att min praktikplats nästa höst har blivit flyttad till Sundsvall (vilket kan bli ganska bra, men i och med att jag blivit flyttad har den som skulle vara där blivit flyttad någon annanstans. Det har varit en del hets och tjafs kring val av praktikplatser, så det skulle vara skönt att slippa mer) samtidigt som jag ska försöka boka tvättid i helgen. Det finns ingen tvättid på de bra maskinerna utan jag får boka den som inte tillåter djurfiltar och dylikt. Sonar fäller som en galning, så alla mina kläder är täckta med hundhår. 
 
Det går helt enkelt strålande idag.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: