matilada

2015-12-10
20:22:39

Nobelmiddagen

Vi har tragglat oss igenom veckan och snart, snart är det helg igen. Ben mår sådär: han har vilat hela veckan och igår tyckte jag han verkade rätt krasslig och besvärad. Idag är han piggare och har under eftermiddagen försökt släpa med mig på mer än bara korta kiss på gräsmattan. Imorgon ska han få halv dos Norocarp igen och jag håller tummarna för att han ska bli bättre av det. Nästa vecka börjar han med vattentrask och jag hoppas att även det ska hjälpa. 
 
I övrigt har vi inte gjort så jättemycket idag. Sonar och Toby hängde med på promenad imorse, i mörkret nästan. Det blåser attans mycket för tillfället och det är lätt att få känslan av att träden ska blåsa omkull på åsen... Toby är imponerande duktig och går numera nästan alltid lös på morgonpromenaden! Jag tycker att han är helt otrolig. Han travar på i bra tempo, väntar in oss andra, lyssnar bra (för det mesta) och jobbar bra för godis. Sonar är lite stel och obekväm i tårna just nu, men hon hänger gärna med på promenader och tigger godis och utför glatt alla konster hon kan komma på :)
 
Jag hade föreläsning på förmiddagen, men på eftermiddagen släpade pensionärerna först ut mig på en längre kissrunda och sedan gick jag och Toby 5km bortåt Sunnersta och längs med ån hem. Det blåste halv storm och var inte så värst trevligt egentligen, men den lille pojken gick lös hela tiden, vi gick i friskt tempo och det blev en ganska skön promenad till slut ändå. Fast skönast var det att komma hem och värma upp sig med en kopp te!
 
På kvällen hade jag lite löst lovat att följa med och träna platsliggning med en i klassen. Kårens hundträningsgrupp har fått tillgång till gamla djursjukhusets lokaler och har hundträning där då och då. En i min klass ville träna platsliggning i grupp och mina hundar ligger ganska stadigt, så jag sa att vi kunde vara med. Hade tänkt ta med bara Toby, men när det väl kom till kritan kände jag inte alls för att gå ut igen i det här vädret och båda pensionärerna sa att jag borde stanna hemma med dem, så då gjorde jag det ;) Vi har haft en väldigt mysig kväll med klickerträning och mys i soffan. Jag ser med ett halvt öga på Nobelmiddagen nu med en skiftande hög av hundar bredvid mig. Vi är lite barnvakt åt Linux, för hans matte målar om i deras rum och han får inte vara med. Han vill inte riktigt slappna av och sitta med oss i soffan, men Toby lekar ganska bra med honom emellanåt, så han klarar sig nog. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: