matilada

2015-02-27
22:01:20

Flytt

Jag och hundarna har flyttat hem till hotellet och mamma och pappa igen. Det funkade inte hos gubben av en rad olika anledningar. Jag trivdes inte alls egentligen, men stod ut i två veckor. Sedan åkte jag hem över helgen och tog mig liksom aldrig tillbaka. När jag varit borta nästan två veckor ringde gubben och undrade hur det gick, samt sa att grannen ovanför hade klagat på hundarna. Gubben går upp på toa 2-3 gånger per natt och Sonar, som måste ha känt sig extremt otrygg, voffade till åtminstone någon gång varje natt när han gick upp. Hon sov som ett plåster bredvid mig varje natt, vilket inte är likt henne och voffandet som inte gav med sig är inte heller likt henne, så hon måste ha känt sig väldigt otrygg. Hon har aldrig hållit på så förut. Men, hur som helst, han ovanför stördes tydligen och även om jag har lite svårt att förstå hur han kunde höra det, fanns det egentligen bara en lösning på problemet. Gubben jag bodde hos föreslog en rad lösningar, den ena galnare än den andra (munkorg, hink på rummet, sova med öppen dörr, göra mig av med Sonar...), men jag kan aldrig garantera att Sonar aldrig skulle skälla igen och eftersom det verkade så himla hetsigt sa jag att vi flyttar.
 
Jag behövde dock sova där ett par nätter eftersom vi hade auskultationsvecka nu i veckan som varit, men jag hade betalat hyra februari ut, så det var egentligen inga problem. Jag skulle börja kvart över 6 på måndag morgon, så jag kom dit lagom sent på söndag kväll och skulle bara sova, tänkte jag. Då ville gubben prata, så vi hade ungefär samma konversation vi redan haft på telefon om olika (icke)lössningar på problemet. Nu hade han fler lösningar på lager: säga åt grannen på skarpen att sluta klaga, köpa lägenheten ovanför så jag kunde hyra ('du tror inte jag har råd? Pengar är inget problem alls.', flytta själv så jag kunde få hans lägenhet... Nej, nej, nej!
 
Sedan ändrade konversationen karaktär och han berättade om galna kvinnor som var ute efter honom sexuellt och som han hade tänkt att min och hundarnas närvaro skulle stoppa. Lite lätt obehagligt ämne och inget jag ville fördjupa mig närmare i med honom, men han plöjde på. Sedan gick han klart över gränsen när han frågade mig om jag visste varför alla dessa kvinnor var ute efter honom och vad jag tyckte och tänkte när jag såg på honom. Jag sa inte vad jag egentligen tyckte (en fullständig knäppgök?), men gjorde ganska tydligt klart att jag inte var intresserad av en sån konversation. Sedan gick jag och la mig. Tyvärr var jag ju tvungen att sova där den natten, men den andra natten jag behövde sova inne i stan sov jag hos syster istället för där. Igår hämtade vi de sista sakerna och lämnade tillbaka nyckeln, så nu är vi utflyttade. Skönt!!
 
Random bild på Toby och Rolf
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: