matilada

2015-11-20
17:17:33

Ben HEMMA!

Nu är Ben hemma igen! Jag hägrade runt från ungefär 10 imorse och väntade på att veterinären skulle ringa. Vid ett hade jag fortfarande inte hört något, så då tog jag ut Sonar och Toby på promenad. Vi hann inte ens gå tio minuter innan veterinären ringde och sa att jag kunde hämta Ben vid två!
 
Eftersom det har varit sånt trassel med direktregleringen tidigare frågade jag specifikt om den skulle vara färdig när jag kom då och jodå, det skulle den vara. Anländer till UDS strax före två och de har inte ens skickat iväg förfrågan än! Tror jag kläckte ur mig något lagom trött innan jag hann hejda mig själv och undrade matt om receptionisten trodde det skulle gå snabbt att få svar eller om vi skulle behöva vänta våra två timmar igen. Hon trodde inte alls att det skulle ta så lång tid, men skickade iväg förfrågan och så fick jag gå och hämta Ben så länge. 
 
En liten väntan i det inre väntrummet där jag hann läsa igenom hemgångspapprena och sen kom han. Det var en DSS-trea som kom med honom och han blev väldigt glad att se mig :D Och jag honom. Verkade helt som vanligt och grymtade glatt. Dock hade han inte sitt koppel med sig, utan det hade försvunnit någonstans på vägen, så sköterskan gick för att försöka hitta det, medan jag gosade med Ben. När hon väl kom tillbaka med kopplet fick stackaren springa iväg igen för att hämta asken med Canikur som han skulle ha med sig hem. Medan hon var borta kom jag på att jag glömt att fråga om när han fick äta Norocarp igen, så när hon kom tillbaka fick hon springa iväg igen för att fråga veterinören om det :o 
 
Sedan var vi färdiga och behövde bara betala. Jag passade på att väga Ben för att se om han gått upp något från de 24(!)kg han vägde när jag kom in med honom. Nu vägde han 25 och känns fortfarande väldigt smal, men förhoppningsvis lägger han på sig vikt nu när magen mår bra igen. I receptionen tog jag en nummerlapp och slog mig ner för att vänta. Ben var förvånansvärt avslappnad och rullade över på rygg för att bli kliad på magen. Han måste ha härdats av sina två dygn som inneliggande patient! Tydligen hade han rullat över på rygg när de skulle ta ut permanentkanylen också ;)
 
Vi fick vänta ungefär 10 minuter på vår tur, vilket kändes som en evighet när vi borde varit färdiga med betalningen  redan innan. När det väl blev vår tur kunde receptionisten inte hitta försäkringsbolagets svar först, men när hon började ringa dem hittade hon svaret och jag kunde äntlgen betala och gå hem. Benjamin var överlycklig och rullade som en galning hela hemvägen, så emellanåt kändes det knappt som vi kom framåt. De andra hundarna har nu inspekterat honom, vi har gått en liten promenad och nu ligger de alla och sover. Tror Ben är väldigt nöjd över att vara hemma, han verkar ganska trött.
 
Nu ska herrn äta skonkost i några dagar, innan jag sakta ska börja introducera hans vanliga mat igen. Han ska ha Canicur ett par gånger om dagen och får inte äta Norocarp på en månad. Det sista kan bli rätt intressant att se hur det ska gå nu när det börjar bli vinter och elände. Han är rakad på båda frambenen (efter kanyler antar jag) samt på ett bakben  och magen är helrakad efter ultraljudet. Så han får ha täcke nu ett tag, vare sig han vill eller inte ;)
 
Åh, så skönt att ha honom hemma igen! 
 
 
Kommentar:
2015-11-20 @ 23:31:35
#1: Syster

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: