matilada

2015-11-21
19:04:37

Lördag på Ultuna

Ben sov i sängen hela natten och förutom att byta sida tror jag inte att han rörde sig någonting förrän det var dags att stiga upp. Nöjd att vara hemma?
 
Vi gick en liten promenad imorse, hela flocken. Ben haltar fortfarande lite i bak, så vi tog det väldigt lugnt. Herrn fick bära täcke då han är helrakad på magen och eftersom han gärna äter diverse äckel ute fick han dessutom gå kopplad. Inte idealpromenaden (vet inte om det är han eller jag som lider mest av att ha honom kopplad en hel promenad?), men han FÅR inte äta annat än kyckling och ris och jag skulle nog vara väldigt nära att ge upp om han blev dålig i magen igen så snart :o
 
På eftermiddagen gick jag en egen, lite längre och raskare promenad med Herr T. Han hade mycket spring i benen och plockade fram sin värsta Magic-trav. Tillsammans med bomullstussarna han hade i öronen blev det en ganska kämpig kombination. Jag har blivit så väldigt bortskämd med Tobys nya jag på sista tiden: lugn och stabil trav samt stannar av sig själv och frågar om vägen och lyssnar på minsta lilla kommando. Men jag antar att han tyckte det var kul att gå lite snabbare och längre och han behövde nog den där promenaden lika mycket som jag. Och, icke att förglömma: han gick LÖS nästan hela rundan, det skulle han aldrig ha gjort förut. Så visst har vi kommit framåt, även fast han var lite dryg idag!
 
När vi kom hem en dryg timme senare ville pensionärerna gå på utflykt, så då gjorde vi det. Även där lyckades vi vara ute en timme, trots att vi bara rörde oss ca 2km. Fikapaus ungefär halvvägs i dagens sista solstrålar med kyckling till Ben, digestivekex till Sonar och Toby och te och shortbread till mig. Alla nöjda och glada, även om Sonar och Toby tyckte de med kunde få kyckling ;)
 
 
 
 
Kommentarer:
2015-11-22 @ 01:30:14
#1: Syster

Ni verkar ha det så himla, himla fint! ❤️

Svar: Vi försöker ha det himla, himla fint i alla fall!
None None

2015-11-22 @ 14:57:24
#2: Linda

Så skönt att Ben återhämtade sig så bra igen! Är så jobbigt när ens djur blir dåliga. Och ännu värre om man måste lämna ifrån sig dem. Och vad härligt att se lite Ultunabilder. Ser så mysigt ut :-)...

Svar: Fruktansvärt! Och det gick så väldigt fort för honom att bli så dålig! Lilla gubben. Det är en av mina favoritpromenader att ta på eftermiddagen, runt gamla djursjukhuset. Älskar att strosa runt och undersöka alla skrymslen och vrår ;) Sonar däremot älskar travbanan, den är snabb tycker hon och tant blir som en valp där! Hoppas att allt är bra med er!
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: