matilada

2015-10-20
11:04:39

I-landsproblem

Jag sitter i köket och pluggar. Vi har tenta på torsdag. Någon spelar väldigt hög musik som hörs alltför väl trots öronproppar. Med tanke på att jag bor mitt i ett studentområde är det kanske inte varken speciellt konstigt eller något jag borde bli upprörd över. Och upprörd blir jag inte. Men det är lite distraherande, trots öronproppar, och jag är alldeles för bra på att vilja bli distraherad just nu. 
 
Det är ingen boende på området som spelar hög musik. Det är ingen student. Det är dagiset precis mitt emot mig. De dansade förut, men nu har de nog bara utomhusmusik. 
 
Jag kunde förflytta mig in på mitt rum, men jag vill nog inte det. Disciplinen upprätthålls mycket bättre vid köksbordet än i soffan med en hund som kräver klappar. Jag försöker lösa det med öronproppar och att prata med mig själv och förklara alla rehabiliteringsmetoder och processer. Tur att det bara är jag och hundarna hemma idag!
 
Börjar känna mig lite rastlös.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: