matilada

2015-09-23
16:17:10

Att komma ihåg

Vi var ute och gick runt travbanan på lunchen idag då jag såg att vi skulle få möte av fyra andra hundar. Toby är så indrillad på att vi stannar vid möte, så han vill sjunka ihop i en hög så fort han ser någon komma mot oss och är urtypen av en envis golden som lägger sig vid hundmöten, trots att ägaren försöker flytta den åt sidan. Sedan vi flyttade in till stan igen har jag stenhårt försökt arbeta bort det och lära herrn att vi faktiskt kan möta andra gående också. Det går sisådär ;) Då Toby idag gick kopplad hade han bara sele på sig, så jag gjorde en snara av kopplet och la runt halsen på honom och kallade sedan in och kopplade Ben och Sonar. Alla tre fick sitta i kanten medan de andra hundarna och människorna passerade oss.
 
När de är precis jämte med oss säger en de andra hundägarna (som för övrigt bor nägra dörrar från oss) till mig: "Dina hundar är så duktiga! Det är aldrig något problem att möta dem. Vi har lite problem med hundmöten.".
 
Jag blev lite paff, men himla glad, för ganska ofta känner jag mig helt inkompetent när jag lotsar runt flocken och får nästan lite mentala bilder av en hög seriefigurer som hattar runt utan mycket kontroll. Men uppenbarligen är det inte alltid!
 
Ojoj, nu har vi ett rykte att leva upp till, hur ska det gå?
 
 
Kommentar:
2015-09-23 @ 19:51:33

Ja då gör vi likadant ^^ Understimulerad ibland skulle jag säga, då försöker han verkligen få igång mig och på kvällen vill han jacka ut sin energi mot täcket. Tack för dina tips!

Haha jasså, jag var helt hundra på att du bara hade Ben och Toby ^^Var ju ett tag sen klickerkursen också...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: