matilada

2015-09-18
20:26:52

Grattis Ben!

Idag fyller världens bästa Benjamin 7 år! Han firade genom att vägra gå ut på sin morgonpromenad. Det spöregnade när de gickut och kissade innan frukost och jag tror både han och Sonar trodde att det fortfarande regnade när vi skulle gå ut. Ingen av dem var särskilt sugen, så de fick stanna hemma medan jag tog ut Toby på en lite egen tur. Tidigare i veckan beställde jag en fårskinnsleksak till honom som han fick några dagar för tidigt. Herrn älskar den och går så långt som att själv ta ner den från bänken där den ligger när vi inte använder den. Han som aldrig annars tar något från bord eller liknande! Nu har han lyckats rycka bort lite päls från den så det blivit en kal fläck, så jag ska försöka hålla lite bättre koll på den i framtiden ;)
 
Nu är vi på hotellet igen, jag har precis skickat in rapporten till den etologiska studien och är därmed färdig med denna kurs. Det betyder att jag är HELT ledig nu i helgen och det ska bli fantastiskt skönt!
 
Grattis på födelsedagen Ben-Ben!
 
 
Kommentarer:
2015-09-19 @ 17:11:03
#1: Linda

Jag bara älskar bilden där han simmar! Ser verkligen ut att vara i sitt rätta element :-)... Och den där rosa prickiga nosen, så fin :-)... Grattis i efterskott Ben!

Svar: Jag älskar också den bilden på honom, han är en riktig liten vattenhund! Hemskt att bo i stan enligt honom med en matte som inte tar med honom ner till Fyrisån för bad ;)
None None

2015-09-20 @ 11:11:21
#2: Linda

För länge sedan var mitt mål att få Emma att gilla att bada. Men det har jag fått ge upp ;-)... Emma hälsar att det går bussar ner till Skarholmen och Lyssnaängsbadet. Så här års har det en tendens att vara en del alger och gojs i vattnet, men annars är det ett bra badställe :-).... Lite renare än Fyris iallafall. Hennes matte drog med henne på långprommis dit många gånger :-)... Kan tänka mig att ni badade där när ni bodde i Sunnersta? Åh, vad vi saknar Uppsala! Trodde inte jag skulle göra det...

Svar: Egentligen tror jag det är skönare med en hund som inte gillar att bada ;) Eller, gillade de bara att bara i rent vatten vore det inget problem! Toby badade inte som liten, men så fort han började gå promenader med Ben lärde han sig att uppskatta vatten. Jag har inte varit nere vid Lyssnaängen och badat sedan jag var liten, men vill minnas att det var väldigt trevligt. Jag har blivit lite lat och tycker det är superskönt när de inte badar här, så slipper jag ha massa blöta hundar hemma sen :o Uppsala är en trevlig stad, så förstår om du saknar ;) Trivs ni på nya stället? Eller, är det nytt eller har du flyttat mer mot hemtrakterna?
None None

2015-09-22 @ 19:06:29
#3: Anonym

Mitt nuvarande vikariat är slut på fredag och än vet jag inte var det bär av härnäst :-)... Har tänkt mig att vara ledig lite (ska bli så skönt!!!) och sen får jag se var vi ska ta vägen...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: