matilada

2016-04-27
21:08:26

Hemma igen

Efter ett dygn borta är nu Ben hemma igen. Han hade blivit sämre under natten och ville varken gå ut eller ens lyfta huvudet, så han flyttades till IVA mitt i natten, vilket jag så klart inte fick reda på då. Däremot var det första jag möttes av när jag kom dit på morgonen för min praktik en glad Benjamin som satt i infektionsburen på IVA. Han var superpigg och kände först inte igen mig, men när han insåg vem det var blev han superlycklig och ville genast att jag skulle ta honom därifrån. Det gick ju förstås inte, men jag fick mata, rasta, medicinera och annat pyssel som skulle göras med honom under dagen och jag tyckte det var alldeles strålande att ha en hund jag kände att öva på ;) 
 
På grund av att något blodprov hade visat något knepigt med bukspottkörteln fick Ben ett ultraljud på förmiddagen. Jag satt med och veterinären var snäll och förklarade allt hon såg. Mycket bra! Ultraljudet visade ingenting konstigt, så efter det blev det bestämt att jag skulle få ta med mig Ben hem när jag slutade. Resten av dagen tillbringade Ben med att spana på mig och tycka synd om sig själv. Dörren in till honom var öppen, men på andra väggen fanns ett fönster där han gärna stod och tittade ut för att se vad jag hade för mig. Eftersom att orsaken till hans kräkningar och diarré var lite oklar räknades han som infektionspatient, vilket innebar att han när han skulle rastas eller åka på ultraljud fick åka i en kärra för att minimera eventuell smittspridning. Han satt som en kung i kärran och spanade på sina undersåtar medan hans tjänare (dvs jag) såg till att hela åbäket till vagn susade fram genom korridorerna i lagom fart utan att slå i något. 
 
När jag sedan slutade kunde jag lämna honom på IVA medan jg gick och bytte om, hämtade ut hans recept på apoteket och hörde mig för om betalningen (direktregleringen var naturligtvis inte färdig, när är den någonsin det när jag ska betala? Så vi fick vänta på den ändå, men det är en god idé i teorin) och sedan kunde jag bara traska iväg och hämta min hund. Himla smidigt att hämta honom själv och slippa vänta på att han ska bli utlämnad av någon annan!
 
Nu är Ben trött och har mest sovit sedan vi kom hem. Jag tycker han ser väldigt nöjd ut över att vara hemma igen, även om han inte verkade vantrivas så värst på UDS. Jag har kokat kyckling och ris som en galning samt gjort ett mat- och medicinschema så att jag har någon sorts överblick över allt. Sonar var nämligen lite dålig i magen idag hon också, så hon ska också få lite specialbehandling så hoppas jag att hon ska slippa bli dålig. Sjukstuga här hemma med andra ord! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: