matilada

2016-04-26
20:25:00

Det saknas en Benjamin

Ben ligger inlagd på UDS igen. Han blev dålig i magen igår och har haft både kräkningar och diarré. I natt var vi ute flera gånger och jag tillbringade nog nästan mer tid vaken med att städa upp och springa ut med Ben än jag gjorde sova. Vid 4-tiden imorse ringde jag UDS för att fråga om råd, men de tyckte jag kunde avvakta till dagtid åtminstone och när klockan blev 8 kändes Ben ändå ganska stabil, så vi åkte inte in. Jag tog ledigt från VFUn idag för att ta hand om sjuk hund. Han har inte varit bra under dagen, men det har inte känts helt akut. Han har kunnat dricka och behålla vatten så länge det rör sig om mindre mängder och inget obegränsat bäljande, det senare har han kräkts upp direkt. Diarré som vatten och alldeles för rött. 
 
Mamma kom förbi med dropp runt lunch och efter det verkade Ben bättre. Fortfarande inte helt pigg, men han verkade få behålla allt. Tills diarrén började igen. Han fick Canikur som han spydde upp efter någon timme och där någonstans ringde jag UDS igen. De sa att det nog var bäst att komma in, så då gjorde vi det. Väl där kräktes Ben lite till och innan de hade fixat med inskrivning och kanyler och allt hade han haft diarré över halva golvet, så det var nog väldigt bra att vi åkte in. Han verkade väldigt trött och slö när jag lämnade honom, stackarn, så jag hoppas att han får det lugnt och skönt i natt och slipper vara så dålig. Veterinären skulle ringa efter ronden imorgon och jag hoppas kunna smita förbi någon gång om det är lugnt på IVA. Håller tummarna för att han är bättre snart!
 
Lilla skrutthunden, att han ska bli så dålig.
 
 
Kommentar:
2016-04-27 @ 18:57:30
#1: Syster

Gubb-Ben då :( hälsa honom från mig att han ska krya på sig!!

Svar: Det ler och tackar :) Hoppas ni har det bra!
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: