matilada

2016-04-17
19:15:13

Söndag

Söndag kväll och jag sitter och dricker te och laddar för ännu en veckas praktik. Förra veckan var jag på polikliniken, som samsas med akuten om utrymmen, så när det var lugnt på pol hoppade jag in lite på akuten om det hände något där. Det är lite dålig organisation med vår praktik, men det funkar för det mesta ändå. Jag hade en surdag förra veckan när jag inte hittade någon att gå med (jag hade innan tänkt att det skulle vara fixat, inte att vi studenter skulle behöva jaga reda på någon som kunde ta sig an oss), men veckan avslutades bra, så jag fokuserar på det ;) Jag fick prova ta massa blodprov och lägga kanyl ett flertal gånger, vilket var jätteroligt! Mindre roligt att jag bara lyckades med ett blodprov, resten misslyckades mer eller mindre. Lyckligtvis fick jag träna under mammas överinseende nu i helgen och lyckades sticka Toby utan några direkta problem, så det känns inte helt tröstlöst. Den hunden är en klippa! 
 
Nästa vecka ska jag vara på röntgen och ultraljud och det ska bli väldigt spännande! Jag hoppas på att få lära mig hur en lägger djuren vid olika bilder och kanske en liten introkurs till hur sjutton en tyder ett ultraljud?
 
Helgen har varit bra. Eftersom vi går upp 5.30 i veckorna hade jag hoppats på lite sovmorgon, men det visste ju inte hundarna, så igår slutade det med att vi vaknade alldeles för tidigt ändå. I natt var Thyme dålig i magen och behövde gå ut 3 (!) gånger och efter det sov vi faktiskt till halv 9, men jag föredrar en hel natts sömn framför sovmorgon ;) Idag har vi gått två längre promenader med Linux och Luna och hundarna har lekt, flamsat och badat i Fyrisån, så jag tror att de är ganska nöjda. Jag är nöjd med dagen i alla fall och skulle bara behöva ett par koppar te till innan den är mer eller mindre fulländad!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: