matilada

2016-02-13
22:34:30

Ett tydligt slut

Tenta nästa vecka, så idag har jag åtminstone gjort ett försök att plugga. Mycket inomhus med andra ord, men när solen tittade fram och hela världen helt plötsligt badade i guld var vi förstås tvungna att gå ut lite, jag och hundarna. Känns som att det varit alldeles för lite sol och alldeles för myckt grått sista tiden, så det gäller att passa på när den väl är framme...
 
Snön är tillbaka, men vi gick bara ut på gården så att hundarna kunde leka och jag fota dem när de röjde. Vi skulle ha det supertrevligt, men efter alldeles för kort stund var det som att allt mest pekade på att vi skulle gå in igen. Assar ville för första gången någonsin leka med Thyme på riktigt. Dessvärre lekar han lite tuffare än vad hon är van vid och hon tyckte mest att det var läskigt. Han puttade omkull henne en gång så att hon skrek (för att det var läskigt; det är så mycket snö att skaderisken var minimal) och ville sedan leka kull. Thyme tyckte det var roligt tills hon åkte omkull igen och efter det skrek hon så fort Assar kom nära henne och tryckte sig ner i snön när han tittade på henne.
 
Assar fick då gå in och både Toby och Thyme ville gå in med honom. Jag tyckte de skulle vara ute lite längre så jag gjorde mig superrolig och försökte locka iväg dem från dörren. Med lite roliga konster från min sida pallrar de sig slutligen iväg till vedtraven för att joina Ben och stjäla vedträn och jag tar nöjd fram kameran igen för att föreviga den fyndiga trion. Då har batteriet tagit slut. I nästa sekund kommer Sonar fram och säger att hon fryser. Hon har ätit så mycket snö att hon hackar tänder och skakar hela hon.
 
Då gick vi in. Ibland tror jag att det är klokt att inte kämpa emot så mycket när alla tecken så tydligt pekar i en riktning... Jag slog in Sonar i ett tjockt vintertäcke, bäddade ner henne i soffan och fortsatte plugga. Imorgon ska solen titta fram igen, då hoppas jag på bättre utelycka! Även fast kameran är död.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: