matilada

2016-01-25
21:16:08

Intressant

Jag tror inte att jag ljuger när jag säger att jag aldrig har sett Toby morra åt någon annan hund förut. Eller människa. Enda gången han morrar är när han hör något konstigt ljud, eller om någon har mage att stanna och prata utanför vårt fönster... Jag har nog aldrig sett honom säga ifrån över huvud taget till en annan hund och han har alltid snällt delat emd sig av leksaker och mat, godis och ben med vem som helst.
 
Sedan Thyme flyttade in har jag däremot sett Toby säga ifrån ett par gånger till Linux. Senaste gången var nu imorse. Jag vet inte riktigt vad som hände, mer än att valpen kom upp med en leksak i köket, som de alla tre började ha dragkamp om. Valpen tappade greppet efter en stund och kvar var då bara Toby och Linux. Toby kan leka ganska högljutt, men helt plötligt ändrade han lite ljud i morrningarna. När jag tittade upp från min frukost såg jag tydligt hur han lugnt lyfte på läppen åt Linux, som efter ett par sekunder släppte leksaken och gick iväg. 
 
Ett tag senare hade valpen leksaken igen och Linux kom fram och ville ha dragkamp. Valpen är inte blyg att säga ifrån när någon vill ta något av henne, men Linux brydde sig inte riktigt utan försökte ta leksaken ändå. Då kommer Toby och lyfter åter igen lite på läppen åt Linux smt ställer sig mellan valpen och Linux. När Linux försöker gå runt honom för att komma fram till valpen från ett annat håll flyttar Toby med så att han hela tiden är mellan valp och Linux, samtidigt som han säger ifrån med lite lyft överläpp. Valpen å sin sida ligger nöjt bakom Toby och tuggar på sin leksak och när Linux gett upp och gått och lagt sig har hon dragkamp med Toby om den...
 
Och sen har vi Ben, som idag sa ifrån till Toby och Thyme när han tyckte de lekte för vilt. Sist jag såg honom säga ifrån var när Tob och Callie lekte för ungefär 3 år sedan. Men nu gick det visst för röjig till igen, så gubbhunden fick masa sig upp och ta ett allvarligt snack med Toby. Toby förstod på en gång vad Ben ville och stolpade iväg med höjd svans och ställde sig att stirra lite på Ben. Ben bara gav honom en blick och Toby sjönk ihop på golvet: "Ok, du har rätt. Jag ger mig.". Och sedan la sig alla hundar och sov lugnt på golvet ;)
 
T & T
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: