matilada

2016-01-08
20:24:07

Rapport från sjukstugan

Vi fick sova igår natt. Thyme sov som en klubbad hela natten: hon vaknade inte ens när jag vaknade vid 2 av att Sonar var orolig. Jag trodde Sonar behövde gå ut, men det visade sig bara att hon var störd över att pojkarna tog upp hela soffan så att hon inte fick plats... Utöver det sov vi. Vid åtta på morgonen vaknade jag och trodde alla hundar, inte minst valpen, hade dött eftersom ingen väckt mig. Det hade de förstås inte och både Thyme och Ben var pigga som vanligt. Valpen var nog bara utmattad från Linux hemkmst kvällen innan.
 
Gårdagen bestod av trötta hundar, som verkade vara på bättringsvägen. De fick ris ungefär hundra gånger och Sonar sa sig vilja gå på promenader. Toby sov nästan hela dagen, men ingen av dem bajsade eller kräktes. Men så imorse hade Sonar diarré igen. Jag hade obligatoriskt seminarium på förmiddagen, men de var alla välrastade innan och diarrén var inte alls lika illa som dagen innan, så jag tänkte att det nog går bra i några timmar. Det gjorde det ju förstås inte. Min roomie sms:ade vid elva och sa att hon tagit ut Sonar, för hon hade hoppat panikartat mot dörren som en dåre. Sonar, som aldrig annars skulle drömma om att göra något sånt. Jag kom hem en timme senare och Sonar hade ännu lite mer diarré, blodigt och vattnigt precis som när det började. Toby visade sig också ha diarré. Så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen. Dock verkar de piggare idag, vilket ju är bra.
 
Jag cyklade iväg och inhandlade canikur till Sonar. Ett apotek har vi nämligen här på Ultuna, även om vi inte har en endaste mataffär. Enbart till Sonar, för Toby verkade hyfsat ok. Nu verkar dock Toby riktigt risig i magen, så har det inte blivit bättre till imorgon får jag skaffa lite canikur till honom också.
 
Annars då? Valpne, som varit väldigt duktig på att säga till när hon vill gå ut, har idag bajsat och kissat mycket mer inne än ute. Känns inte som att något hamnat ut...? De senaste dagarna har det annars bara varit en eller ett par pölar inne. Som om det inte var nog med allt annat lyckades Sonar dessutom äta för mycket snö ute när jag cirklade runt med Toby i väntan på att han skulle bajsa, så hon har legat och skakat i soffan bredvid mig. Det tog ju ett tag för mig att inse att hon frös, men nu har hon tjockaste vintertäcket på sig och verkar ha blivit lite varmare igen.
 
En inte sådär jättestrålande bra dag med andra ord. UTOM. Valpen får stora pluspoäng för att hon var ensam hemma på mitt rum med de andra i nästan tre timmar, utan några som helst problem. När E släppte ut Sonar låg hon och sov med Toby och rörde inte en fena varken då eller när de kom tillbaka. Stort plus! Och hon börjar bli jätteduktig på inkallning på promenader! De sakerna tar vi med oss från idag och så blir det nya tag imorgon.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: