matilada

2016-07-30
22:40:44

Onsdag 30 juli

Det gick väldigt snabbt att komma in i rutinerna här igen. Det mesta är sig likt och det som inte är det är inte så krångligt. Några nya hundansikten och så förstås Samantha och Angus. Båda verkar väldigt bra: A pratar fruktansvärt mycket, men det är överkomligt, och S är extremt effektiv och känns som att hon varit här bra mycket längre än hon egentligen har. 
 
I onsdags åkte G och C och det går än så länge väldigt bra. Vi har delat upp hundarna så att vi går med varje dag, vilket känns ganska bra. Jag har ett goldengäng, ett border colliegäng och en gästhund att gå med. S och A är än så länge väldigt måna om att få allt gjort varje dag, trots att jag försöker bromsa lite och säga att det kommer bli långa två veckor och att allt inte behöver göras minutiöst varje dag, utan att vi mer kan fokusera på det viktigaste. Samtidigt vill jag inte bromsa för mycket så att de hamnar i vanan att inte göra allt varje dag! Knepigt det där, men än så länge funkar det väldigt bra, tycker jag.
 
Astra och jag sover nere i G och Cs sovrum och håller ett öga och öra på alla här nere om natten. Astra äskar att ha en hel säng för sig själv och rör sig inte ur fläcken på hela natten. Även jag tycker det är ganska trevligt med ett eget rum, men jag skulle önska lite fler hundar.
 
Vädret är sisådär och det har mestadels varit molnigt med lite sol och lite regn. Jag hyser fortfarand en förhoppning om att det ska bli bättre, men vi får väl se...
 
 
Echo och Barley
Ty
Barley
Spitfire och Ty
En hög glada gulingar
Bosun
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: