matilada

2016-07-17
19:36:49

Sommar

Det har varit lite skralt med inlägg på senaste tiden. En av de största anledningarna är att min dator hamnade i konflikt med en tekopp för några veckor sedan. Konflikten slutade till tekoppens fördel och min älskade MacBook fungerade inte längre. I fredags hörde de av sig med vad det skulle kosta att laga den, så nu hoppas jag att få svar från försäkringsbolaget imorgon. Det hade varit trevligt att ha datorn när jag åker till England, mest för att ha någonstans att höra av alla bilder jag kommer att fota, men det tror jag är kört.

Så de senaste veckorna har jag fått klara mig med telefonen. Telefonen är lite äldreomsorgen inte lika arbetsvillig som datorn, men det fungerar. Jag har istället läst en himla massa böcker!

Hundarna mår bra. Ben ser till att de får bada minst en gång om dagen i ån. Han och Sonar är lite stela och lite halta, men går med för det mesta och är ganska glada, så jag tror att det funkar bra för dem. Toby är Toby. Trots att ytterdörren stått öppet väldigt regelbundet sedan maj skäller han fortfarande när han hör röster utifrån. Han har också börjat få väldigt starka åsikter om var han vill gå på promenad, men utöver det är han väldigt nöjd med livet tror jag!

Och Thyme då? Det beror på när jag tillfrågas. Hon verkar vara inne i en lite knepig period nu och beter sig väldigt galet emellanåt. Här om dagen åt hon till exempel upp min bok när de var ensamma en timme på kvällen. Hon har dragit maniskt till människo- och kattvakt ute ett par gånger och inne är hon ganska gnällig och skälig senaste veckan. Inget som är ohanterligt på något sätt, men hon är helt klart lite knepig för tillfället...

På den positiva sidan börjar Thyme att lära sig apportera ordentligt. Eller, så ordentligt som jag förmår lära ut. Jag vet inte hur rapportering på riktigt går till, men fröken börjar lära sig att hämta saker på kommando och lämna av dem i min hand. Det har gått så långt att hon ganska ofta kommer med något när jag sitter och äter och insisterar på att lämna av leksak/ben/sko/whatever i handen på mig i utbyte mot mat... Vi har börjat lite smått ute också och hon börjar lära sig att söka rätt på leksaken och komma tillbaka med den, men det behövs mer träning.

Det är riktigt, riktigt drygt att blogga från telefonen, så det får räcka såhär nu. Jag ska iväg en sväng till Malwa (jag är hästvakt!) och sedan väntar en efterlängtad kopp te. Toppenkväll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: