matilada

2016-06-13
11:59:37

Sommar!

Sedan ett par veckor tillbaka har jag sommarlov. Har sagt att jag kan jobba extra i receptionen på UDS om det behövs, men jag har inte hört något från dem än, så det blir en ganska lugn sommar på jobbfronten, misstänker jag. Praktiken avslutades med en prekatikrapport som kändes som rena rama skämtet. Det var en jätteskum uppgift som ingen riktigt visste hur den skulle tolkas. Inte ens hen som var stand-in som kursledare (vi hade ju ingen kursledare i den kursen, för de hade inte hittat någon) visste hur uppgiften skulle tolkas, så alla skrev nog ganska olika till slut. Själv hafsade jag ihop något som nog är bland det sämsta jag lämnat in: det var nästan pinsamt hur mycket bättre det skulle kunnat vara, men jag tror ingen bryr sig. Det känns bara konstigt att behöva lämna in ett skriftligt mästerverk på en praktikkurs och jag tror de som rättar är ganska snälla, eftersom ingen, inte ens de, förstår uppgiften till fullo. Inte går det att göra så mycket åt heller, för någon kursutvärdering har inte kommit upp än...
 
Med praktiken och märkliga uppgifter ett minne blott kan jag ägna mig åt det jag till viss del visst brukar ägna mig åt på somrarna: engelsk historia! Sommaren verkar vara bästa tiden för mig att läsa dessa ibland lite tyngre böcker. Just nu läser jag en bok om Kateryn Parr, Henry VIIIs sjätte och sista fru, och efter det väntar en guldfärgad bok som handlar om början på Rosornas krig. En bok om Anne Boleyn ligger på hög och skulle jag behöva mer att läsa så har jag en jättetjock bok Elizabeth I och Mary Queen of Scots som fortfarande väntar på att bli läst. Tror att det kan bli en bra sommar det här!
 
Ultuna är nästan tömt på folk. Det är ganska skönt att ha skogen mer eller mindre för oss själva! Förra veckan vinkade vi hejdå till Luna för sommaren och imorgon åker Linux och E hem. Efter det har hundarna inga vänner kvar här på området. Tur att de har varandra och Basil och Assar! 
 
Nedan en väldigt random kollektion av bilder från de senaste veckorna.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: