matilada

2016-03-07
09:44:45

Duktiga hundar

Mina hundar uppför sig för det mesta hyfsat ute på promenader och bland folk, annars skulle det inte funka med fyra stycken. Däremot vet jag ju att det finns utrymme för förbättringar och ofta känns det som att jag är ute och går med en cirkus. Speciellt här på Ultuna, där de flesta har en eller två hundar och alla verkar vara världens mest väluppfostrade. Därför känns det extra roligt när någon faktiskt stannar för att tala om vad duktiga hundar jag har (och att nämnda hundar då inte går fram och hälsar!). Idag stannade det en tjej och sa att hon var så imponerad över vilken koll jag hade på alla mina och att de alltid var så duktiga. Jag kände mest "Oj" och svarade att det var jätteroligt att höra; oftast kändes det inte som att jag hade så bra koll på dem alls, varpå hon sa att hon brukade tänka när hon såg oss "Åh, där kommer hon som har sådan koll på sina hundar!". Vilket var jätteroligt att höra! Så det ska vi ta åt oss. Kanske är det inte så mycket cirkus över oss, utåt sett i alla fall ;)
 
Sonar, Ben och Thyme var med när jag blev stoppad imorse. Toby var hemma och vilade, för han har hosta som inte riktigt verkar vilja ge med sig.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: