matilada

2016-03-01
19:28:02

Fullt hus

Idag har det varit full rulle här hemma och ett tag hade vi 7 hundar utspridda över hela köksgolvet. Förutom våra egna var E hundvakt åt Luna idag. Hon kom när jag precis skulle gå till skolan, så min flock var redan instängd på mitt rum, vilket jag tänkte skulle vara lugnast för Thyme. Men hon visste nog att Luna var här ändå, för när jag kom hem två timmar senare hade "någon" strimlat kalendern där jag skrivit ner Sonar och Bens dagliga aktiviteter och mående sedan i somras... Bitarna låg utspridda över hela golvet, men valpis hade tydligen varit helt tyst i alla fall och inte skällt något!
 
Valparna lekte ett tag och när värsta lunchruschen var över (dvs efter 13) gick jag och en klasskompis en sväng med min flock. De visade sig inte helt från sin bästa sida och jag kände mig som ett skämt ibland, men egentligen var det nog inte så farligt. Det är vad jag försöker intala mig själv åtminstone. Det var jättesoligt och fint och vi var ute i nästan 1,5 timme. Valpen blev nog lite trött, men när vi kom hem kunde hon inte sova, för då var hon tvungen att leka med Luna, Linux och Toby. Dessutom hade Es kompis kommit på besök med sin hund Buddha. Buddha är ungefär lika mycket gubbhund som Ben och låg och sov mitt på golvet och såg lagom lidande ut medan ungdomarna härjade runt honom. 
 
Med 7 hundar i huset märktes det lite skillnad. Det var lite som ett hunddagis och det var något trängre att röra sig över köksgolvet. Dock tycker jag att det är otroligt mysigt med så många, så det vägde garanterat upp att det va rnågot svårtnavigerat ibland! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: