matilada

2016-05-08
20:36:00

Kristi himmelsfärd

De fyra dagarna med sammanhängande ledighet över Krist himmelsfärd har legat som en hägring framför mig i flera veckor. Och det har varit precis så underbart skönt att vara ledig som jag tänkte innan! Sommarväder, strålande sol och bara VARMT och SKÖNT. 
 
Olycksfågeln Ben inledde ledigheten med att redan på onsdagskvällen få vattensvans. Vi hade varit och badar ganska länge med Luna och Ben hade simmat en hel del när han hämtade pinnar som valparna inte vågade simma efter. Sista sträckan hem börjar han helt plötsligt halta på höger bak och gå jätteskumt, liksom sprättigt som en höna. Efter en stund flyttar det sig till vänster istället och Ben sätter sig ner flera gånger och vill inte gå, samt slickar på tassarna, varpå jag genast tror att han trampat i något konstigt. Hittar inget i tassarna och till slut tar vi oss hem och Ben får sina fötter noga avsköljda för säkerhets skull, innan jag noggrant klämmer igenom honom. Det syns att han har ont någonstans i bakdelen, men Ben visar som bekant inte mycket tecken på smärta och jag hittar liksom inget förrän jag kommer till svansen. Den känns väldigt slapp, men Ben säger ingenting, utan jag är tvungen att klämma på de andra hundarnas svansar för att jämföra :o Han fick sova med Back on Track och dagen efter var han mycket bättre, men han fick vänta med bad ytterligare en dag. Jag tror att han fortfarande inte är helt bra, men han verkar inte ha så ont längre.
 
Hundarna och jag har haft en trevlig rutin varje dag där vi vaknar mellan 5-6 på morgonen (skada från att gå upp 5.30 varje dag...), går ut och kissar och sedan sover lite till. På förmiddagen en skogspromenad i skuggan, sedan häng ute på altanen under dagen följt av en badpromenad på eftermiddagen. På kvällskissen har Thyme skvallertränat på igelkottarna som springer här ute och igår var Sonar med mig när jag försökte fota dem. Hur mysigt som helst! Vi har även hängt mycket med Linux och Luna med ägare och någon kväll grillade vi.Så en ganska trevlig rad lediga dagar!
 
Min bästa apportör!
 
 En lycklig Ben.
 
En ännu lyckligare Ben...
 
Toby badar på sitt sätt.
 
Thyme och Luna.
 
Tur att de kan underhålla varandra!
 
Den valpen är inte direkt blyg för vatten.
 
Onkeln och Nisen.
 
Luna fick agera övningsobjekt när jag ville fota en hoppande hund.
 
"Min pinne, min pinne!"
 
Thyme och Linux, en spännande kombination.
 
En del av flockan. Och Sonar bakom Linux svans!
 
Hej Sonar!
 
Världens bästa igelkott.
 
Ben och Thyme, Onkeln och Nisen.
 
3 av 4 på samma sten är inte helt illa!
 
Det där med att titta åt rätt håll är överskattat.
 
Alltid ivrig att göra vad jag ber om.
 
Benjamin.
 
En dag hade vi en liten retrieverträff här på området. Det var bara golden som kom den här gången och fyra av dem är mina, men vi (läs: jag) ville ändå försäka få till en sådan där bild där de sitter i färgordning. Det finns utrymme för förbättring, helt klart! Dessutom ser Thyme ljusare ut än Toby här, trots att jag tyckte att jag kollade just det så noga innan. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: