matilada

2016-05-13
22:21:24

Skvallrande valp

Så fort det blev varmt började igelkottarna på området att komma fram varje kväll. Jag som nästan aldrig sett en igelkott förut blev lyrisk! Jag älskar att kissa hundarna på kvällen och se små svarta skepnader som rör sig genom gräset. Thyme tycker också att de är jätteintressanta och vill gärna gå fram och titta, så för att bespara oss diskussioner om den saken började jag skvallerträna henne på dem istället. 
 
Ikväll var vi på väg hem när det fortfarande var relativt ljust ute. Helt plötsligt blir Thyme väldigt intresserad av något i en syrénbuske. Två sekunder hinner hon dra ivrigt ditåt, sen kommer hon helt plötsligt på sig, gör en helomvändning och tittar hoppfullt upp på mig. Då ser jag igelkotten som betar inne i busken. Jag tror att Thyme börjar koppla det där med skvallerträning!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: