matilada

2016-09-25
21:08:36

England del 3: London

På söndagen åkte jag, C och G till London med målet att besöka the Natural History Museum: ett av mina absoluta favoritställen i London. Vi tog bilen upp och parkerade vid köpcentrumet Westfield för att promenera genom London till museet. På vägen stannade vi vid ett trevligt litet café i Holland Park och intog helt civiliserat en kopp te och en bakelse som förmiddagsfika, så att vi skulle stå oss fram till lunch.
 
Väl framme vid muséet swishade vi, tack vare G och Cs membership cards, förbi köerna till väskgenomsökningen och kunde få våra väskor genomsökta på en gång. Tror aldrig G varit så exalterad över något tidigare! Vi hann med en ganska intressant, om än något dåligt organiserad, utställning om ögon och synen innan lunch. Föga överraskande var G klar med utställningen långt innan jag och C var färdiga, så han fick vänta lite, men jag tror inte han misstyckte. Efter lunch gick vi ut till fjärilshuset, som är uppställt varje sommar. Där tillbringade vi sedan en bra stund med att fota diverse fjärilar och undvika övriga besökare. Jag är inte så bra på att fota fjärilar och dylikt, har tränat alldeles för lite, men några av bilderna från dagen kan ses nedan. När vi kom ut från tältet var det dags att röra sig tillbaka mot Westfield. Vi hann med en runda bland alla affärer (tebutikerna i synnerhet!) innan det var dags att röra sig hem till S, A och alla hundar. Jag tycker fortfarande att det är fascinernade att åka bil i London och se Themsen och alla skyltar mot sevärdheter jag vill besöka: Richmond Park, Syon Abbey och Hampstead Heath. För att inte tala om Windsor Castle och Hampton Court Palace, lite längre från London! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: