matilada

2016-09-18
20:43:14

Grattis Ben!

Idag fyller världens bästa Ben hela 8 år! Vi har firat genom att gå på utflykt i Nåsten med fika tillsammans med mamma och barnen. Alla hundar tyckte det var jätteroligt och for som galningar, även Ben och Sonar var ovanligt ystra! Hundarna fick fika tugg som de fått av Luna igår medan vi människor fick te och bulle och vi alla hade en väldigt mysig paus mitt ute i skogen. På eftermiddagen fick Ben sin födelsdagspresent: en grymtande gris. Han har haft några stycken genom åren, men eftersom herrn är ganska destruktiv går de alltid sönder ganska snabbt. Den här håller dock än, så jag hoppas att den får leva ett litet tag till.
 
Vad som inte hållit däremot är Thymes anka och and. Hon älskar båda två och gillar att bära på dem, men deras hållbarhet prövades ganska snabbt efter att hon fått dem och idag var vi tvungna att ha fågelsjukstuga och sy ihop lite sömmar och stoppa tillbaka fluff som ryckts ut. Jag inbillar mig att om jag syr ihop dem några gånger kommer de till slut att få vara ifred och mest bäras runt på, men det är nog egentligen lite väl optimistiskt ;) 
 
Igår hade Ben och Thyme gemensam födelsedagsfest på Ultuna med Luna och Linux. Sonar och Toby var förstås också där. Hundarna fick tårta i form av blodpudding, skinkost och levergodis och vi tvåbenta fikade på det något mer civiliserade vaniljbullar och te/kaffe. Något röjigt var det eftersom vi inte har bott där på några veckor och träffar Linux och Luna ganska sporadiskt för tillfället, så alla hundar var lite uppspelta och glada. Mina lugnade dock ner sig ganska snabbt, tror de tyckte det var skönt att komma hem! Jag också. Jag längtar tills vi får flytta hem igen! Onkeln och Nisen fick leksaker och grisöron i present av L-hundarna och de var mycket nöjda med det. Leksakerna har lekts med friskt idag och grisöronen sparar vi till veckan.
 
Imorgon är det tillbaka til praktiken igen, men nu är det över en tredjedel som är gjord i alla fall... Nedan lite bilder från dagens utflykt.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: